Fără Asfalt 2013

Fără Asfalt a fost una din competițiile care mi-au făcut cu ochiul de prin 2011, dar eforturile mele de a face o stafetă de triatlon se opreau de obicei la partea cu înotul (cei 800-1000 de metri în apa mării cam speriau oamenii învățați cu piscina fără valuri). Norocul a venit în cele din urmă în 2013 când noul nostru coleg Cătălin s-a dovedit omul potrivit la locul potrivit (din toate punctele de vedere): un triatlonist la început, dar suficient pentru ca să mă ajute cu proba de înot la Fără Asfalt.

logo_parteneri_fara_asfalt

Ne-am înscris cu multă vreme înainte și am așteptat cu nerăbdare ziua de 31 mai pentru a pleca spre 2 Mai. Am trecut cu bacul destul de târziu față de planul inițial (e greu când nu ai o mașină la dispoziție), dar am ajuns la timp să ne cazăm și să ne ridicăm pachetele de înscriere. A urmat apoi ședința tehnică unde s-a anunțat temperatura apei (13 grade) ceea ce a făcut să se vadă îngrijorarea pe fețele multora aflați la primul triatlon. Apoi am fost nevoiți să dăm o fugă la Constanța pentru a lua o pereche de ochelari de înot deoarece Cătălin îi uitase pe ai lui acasă. Apoi a urmat un somn, la fel de puțin odihnitor pentru mine (oare trebuie să trag concluzia că emoțiile sunt de vină?), urmat de o trezire grea pe la 8 fără un sfert și un scurt mic dejun format dintr-un iaurt cu cereale și o banană. Am ajuns destul de târziu pe plajă, unde Cătălin ne aștepta un pic îngrijorat.

inainte_de_start

Înainte de start

A urmat un anunț că startul se amână în speranța că apa se va mai încălzi un pic, apoi anunțul că se poate renunța la proba de înot, dar se va pleca în proba de bicicletă abia după ce ultimul participant iese din apă. Din fericire pentru mine Cătălin a fost curajos și a luat startul și la înot, în ceea ce era al doilea lui triatlon (după Winter Tri Challenge), terminând în aproximativ 25 de minute.

t1_catalin

Curajosul a terminat cu înotul

t1_eu

Plecarea în proba de bicicletă

De aici mi-am intrat în rol, plecând în proba pe care o consideram favorită, sperând să termin cei aproximativ 31 de km în 1h:30. Am mers bine, mai ales pe urcări, și considerând că vedeam traseul pentru prima dată (am pierdut un pic mai mult timp decât aș fi vrut pe partea tehnică din canion). Finalul m-a prins mergând cu peste 40km/h cu ușor vânt din spate spre zona de tranziție (e posibil să fi greșit trăgând așa de tare pe finalul probei), și terminând în 1h:26 timp efectiv, 1h:33 incluzând cele 2 traziții.

226643_479791808766150_142452739_n

Undeva pe la jumătatea probei de bicicletă

t2_eu

Gata și cu bicicleta, în 1h:26

Pentru alergare nu am știut ce pantofi să aleg între cele 2 perechi de Salomon (SpeedCross 3 și XA Pro 3D Ultra 2) și Asisc-urile de șosea. Am ales bine cred (XA Pro 3D), dar ce păcat pentru că după aproximativ 2 km din cei 8 pe care îi aveam de alergat ficatul meu îmi dădea semne că trebuie să o iau mai ușor, adică să mai și merg.

alergare

Finalul e aproape

Nu mi-a plăcut pentru că speram să termin în aproximativ 50 de minute, dar cred că în mare parte se datorează finishului puternic de la bicicletă și faptului că alergam totuși pe un alt fel de teren (mă așteptam la mult nisip mai bătătorit, dar erau multe porțiuni de alge în care te afundai până la gleznă). Când am început mica buclă de la mijlocul traseului m-am intersectat cu Cătălin (el era pe prima tură, eu pe a doua), apoi m-am întâlnit și cu Diana Gal pe care o văzusem și pe bicicletă, și ea destul de obosită deși sunt convins că e o mai bună alergătoare decât mine.

Am terminat în cele din urmă în 59 de minute proba de alergare având un total de sub 3 ore (2h:58), și terminând cu aproximativ 8 minute înaintea lui Cătălin, ambele fiind țintele pe care mi le-am propus la start.

425329_481519098596646_2114601267_n

Cei 2 Sedentari

După finish am mâncat niște paste și apoi ne-am retras la un somn de refacere scurt, seara gasindu-ne din nou la masă și la festivitatea de premiere.

Duminică a urmat o plimbare prin Vamă și o porție de clătite, urmate de o ultimă vizită la Micul Golf asezonată cu o ciorbă de pește bună (iar eu nu sunt nici pe departe omul căruia să îi placă ciorba de pește) și un desert. Apoi lungul drum spre casă și o nouă săptămână stătea să înceapă. Dar tocmai ce făcusem primul pas spre a deveni triatlonist🙂

Lasă un răspuns

