Ajutăm, dar până când?

Am citit un articol interesant care mi-a adus aminte de o întâmplare asemănătoare. Acum câțiva ani am văzut pe stradă un domn mai în vârstă (aș putea spune un bătrân) care a căzut la câțiva metri de mine fără ca nimeni să reacționeze. Abia după ce l-am ajutat să se ridice și să se așeze pe o bancă, a venit o doamnă care părea mai îngrijorată, dar care a pus infama întrebare: „A băut?”. Mi-am permis să îi arunc o privire destul de supărată ți să îi răspund cu o întrebare: „Contează?”. L-am întrebat apoi pe bătrân dacă totul e în regulă, iar când răspunsul a fost afirmativ mi-am continuat drumul, mulțumit că am ajutat pe cineva, dar și surprins de lipsa de reacție a celorlalți.

Am auzit că dacă suni la serviciul de ambulanță să anunți că ai găsit un om căzut pe stradă prima întrebare este dacă este beat. Dacă acel om, fie el în stare de ebrietate sau nu, are nevoie de niște servicii pe care le-a plătit anticipat vreo 30 de ani, mi se pare normal să le primească. Și în plus să primească și asistență pentru a putea scăpa de această problemă (a băuturii).

Deci, îi ajutăm pe cei care au nevoie de ajutor, indiferent de starea lor? Eu cred că e o datorie morală să o facem, dacă noi nu vom deveni mai buni, nu avem ce să cerem de la cei din jurul nostru.

Un răspuns

  1. Nu știu despre treaba cu ambulanța, eu n-am pățit când am sunat pentru un nene căzut pe stradă. Evident, oamenii îl ignorau. Era într-adevăr beat (beat mort, de fapt), căzuse și se lovise la cap destul de tare de treapta de la intrarea într-o bancă.

    Cum nimeni nu-i dădea atenție și deja începuse să-i curgă sânge, am pus mâna pe telefon și am sunat la 112. Spre lauda lor, au venit foarte repede, în maxim 5 minute, m-au întrebat dacă eu am sunat, le-am zis că da, l-au băgat în mașină și au început să-l trateze.

    Nu au făcut figuri din cauză că era beat (dar adevărul e că eram și cu capsa pusă din cauză că timp de 5 minute nimeni nu m-a ajutat nici măcar să-l trag până la perete și să-l sprijin și dacă mai comentau și cei de pe salvare, explodam. Probabil că mi se vedea pe față).

Lasă un răspuns

