Utilizarea hărții OSM pe dispozitive GPS

Probabil că această întrebare și-o pun toți cei care care au aflat despre OpenStreetMap și nu sunt convinși să contribuie la acest proiect. Și în cele ce urmează am să vă arăt cum puteți să utilizați această hartă.

Cel mai cunoscut producător de receptoare GPS este Garmin, iar acum aveți posibilitatea să aveți propria hartă gratuită pe un astfel de dispozitiv. Iată mai jos câteva screenshot-uri de pe 2 astfel de receptoare (mulțumiri lui Ștefan și lui Francisc):

Garmin Oregon-550

Harta OSM pe Oregon-550

Harta OSM pe Oregon-550

Harta OSM pe Oregon-550

Harta OSM pe Oregon-550

Harta OSM pe Oregon-550

Harta OSM pe Oregon-550

Garmin Etrex Vista

Harta OSM pe Garmin Etrex Vista

Harta OSM pe Garmin Etrex Vista

Harta OSM pe Garmin Etrex Vista

Harta OSM pe Garmin Etrex Vista

Harta OSM pe Garmin Etrex Vista

Harta OSM pe Garmin Etrex Vista

Harta OSM pe Garmin Etrex Vista

Harta OSM pe Garmin Etrex Vista

După cum probabil se observă harta este rutabilă, deci aveți funcționalitatea completă a unui device GPS. Și lucrul cel mai important: nu aveți nevoie de un receptor Garmin pentru a utiliza această hartă, deoarece există aplicația Garmin XT ce funcționează pe platforme Palm, Symbian și Windows Mobile ce acoperă cea mai mare parte din piața smartphone-urilor.

Bonus: harta OSM cu informații topo (curbe de nivel). Puteți descărca un prim exemplu de aici: http://www.filehost.ro/604032/gmapsupp_romania_OSM_topo_50m_img/. Și iată câteva imagini care scot în evidență noile informații disponibile pe hartă:

Harta OSM-topo pe Garmin

Harta OSM-topo pe Garmin

Harta OSM-topo pe Garmin

Harta OSM-topo pe Garmin

Sper că aceste informații v-au fost de folos și v-au convins că OSM nu este numai un proiect de viitor ci unul cu un prezent foarte folositor. Dacă ați folosit harta OSM (preferabil vectorial) pe alte dispozitive mobile v-aș ruga să lăsați mai multe amănunte în comentarii. Harta rutabilă OSM Romania poate fi descarcată de aici: http://osm.stilpu.org/garmin-routable/ fiind actualizată zilnic.

Spor la cartografiat și la utilizat!

10 Răspunsuri

  1. Eu folosesc activ OSM din primavara (cand mi-am luat un telefon bazat pe Symbian S60), cu aplicatia Java gratuita (dar nu open-source) We-Travel. Vectorial la zoom-in, raster pentru zone mai mari (pana la full globe). Are inca problemele sale, dar e complet offline, extrem de configurabil privind ce e afisat si cum, si face si rutare, cu „voice directions”…🙂

  2. Ce ne poti spune despre hartile OSM pe dispozitive cu Google Android?

  3. Multumesc Max, mi-ai confirmat ca e o problema cu harta. Cand o sa am ceva timp am sa incerc sa o regenerez.

  4. Mie harta nu-mi randeaza la denimirile strazilor decat literele mari si cifrele. ex: S V B (ar fi trebuit sa fie Strada Victor Babes”) Ciudat e ca denumirile oraselor sunt afisate corect chiar daca sunt scrise si cu litere mici. Am ultima harta luata de pe openmap.ro pe un Garmin XT 5.00.50 pe un Nokia N78.

    • Si eu am aceeasi problema, nu-mi afiseaza decat literele mari din numele strazilor. Exista vreo rezolvare pt problema asta?
      Folosesc vers. 5.00.50 pe un Sony Ericsson Vivaz si harta de pe osm.stilpu.org.

Lasă un răspuns

