Câteva zile prin Viena

După cele 2 zile pierdute pe drum (prima, a doua) am ajuns în sfârșit în orașul muzicii. Ne-am cazat la hotelul Best Western Reither la recomandarea lui Lucian Stanciu și nu am regretat nici o secundă. Din ce bănuiesc hotelul este deținut de un român astfel încât personalul era în proporție destul de mare din România, inclusiv cei care îl administrau zi de zi. Acesta a fost un lucru bun pentru că engleza mea cu care am pretenția că mă pot descurca oriunde a fost un pic inutilă prin Austria, lucru ce l-am descoperit destul de repede (să nu uităm și doamna din vamă ce vindea vignete și care nu vorbea engleza).

Am lăsat mașina în fața hotelului (după ce ne-a fost confirmat faptul că nu riscăm să ne trezim cu ea ridicată sau cu o amendă – de fapt parcarea gratuită în fața hotelului a fost un bonus consistent, pentru o zi de parcare în centru trebuind să scoți din buzunar 17 euro) și am plecat pe jos fără o țintă anume. Am luat o hartă (gratuită, binețeles) din holul hotelului și în cele din urmă am ajuns la Schönbrunn și am făcut o plimbare (nu foarte scurtă pentru că parcul e imens) și primele poze din Viena prin grădinile ce înconjoară palatul. Ne-am întors apoi la hotel trecând printr-o zonă plină de magazine și restaurante chinezești. Dar cum mâncare chinezească pot găsi și în Galați am preferat să mâncăm la hotel câte un schnitzel vienez cât se poate de original (cel puțin așa am fost asigurați). La masă am avut încă o dată probleme cu engleza, domnișoara care ne-a servit vorbind doar germana (aveam să descoperim în curând că mai toți chelnerii deși vorbesc cu tine numai în germană vorbesc o engleză perfectă când îți aduc nota). Din fericire am fost ajutați de unul din românii care am observat că făceau de toate prin hotel, care ne-a și făcut câteva recomandări. Am încheiat seara cu o altă mică plimbare cu același scop de a găsi un bancomat (bancomatele nu sunt așa de multe ca în România, lucru normal pentru că poți folosi cardul la orice magazin) descoperind o zonă comercială care se anima cu precădere seara.

Schonbrunn, vedere din spate

Schonbrunn, vedere din spate

Grădină laterală de la Schonbrunn

Grădină laterală de la Schonbrunn

Nufăr la Schonbrunn

Nufăr la Schonbrunn

A doua zi planul includea în principal palatul imperial și zona centrală. Am plecat nu foarte devreme după un mic dejun bufet căruia nu am avut ce să îi reprosăm și primul lucru a fost să ne cumpărăm abonamente de 3 zile pe transportul în comun (varianta a doua era Vienna Card, dar cum nu eram convinși că o să vizităm multe muzee ca să se merite reducerile, am ales un simplu abonament). O altă lovitură în orgoliul meu de român ce se vrea educat a fost lipsa barierelor la intrarea în metrou. Poate intra oricine, nu există cineva care să te urmărească, nu cred că sunt nici camere. Noi a trebuit să validăm abonamentul prima dată, dupa aceea era suficient să îl avem la noi. Și contrar așteptărilor nu avea nici un chip sau ceva magnetic care să sune alarma, era o simplă bucată de hârtie. Am rămas cu această imagine și am încercat să îmi închipui un București cu aceleași obiceiuri, dar nu am reușit. Vorba cuiva, probabil eram puținii români care mergeau cu bilet în Viena.

Am reușit să vedem apartamentele imperiale, colecția de argintării și muzeul Sisi, dar din amintirile mele nu se apropie de ceea ce am văzut la Peleș. Aici am fost un pic dezamăgit, însă muzeul merită vizitat, fără doar și poate. Apoi am făcut o plimbare pe lângă Parlament, ajungând la Primăria, în fața căreia era organizat un festival de film, și terminând cu Votivkirhe ce era în renovare. Ne-am restras apoi spre hotel, fiind rupți de oboseală. Am descărcat pozele și am făcut uz de conexiunea wireless gratuită ca să arătăm celor de acasă pe unde am umblat.

Intrarea in palatul imperial

Intrarea in palatul imperial

Biblioteca națională

Biblioteca națională

Primăria văzută din fața palatului imperial

Primăria văzută din fața palatului imperial

Serviciu de masă imperial

Serviciu de masă imperial

Parlamentul, în renovare

Parlamentul, în renovare

Ecranul din fața primăriei

Ecranul din fața primăriei

Votivkirche și parcul Sigmund Freud

Votivkirche și parcul Sigmund Freud

Ziua a treia a constat într-o vizită la Donauturm, o plimbare cu vaporul pe Dunăre și o vizită prin grădinile palatului Belvedere. Turnul din Viena e plasat un pic cam departe de orice stație de metrou (10-15 minute de mers lejer până la Alte Donau), dar plimbarea prin parcul în care este situat merită, mai ales că puteți vedea lebedele care au supraviețuit invaziei din anii ’90🙂. Un alt interesant care poate fi văzut în drum spre turn este stația de metrou Donauinsel localizată chiar pe un pod ce traversează Dunărea.

De la turn am cumpărat un bilet combinat care include o urcare cu liftul și o croazieră pe Dunăre, economisind astfel vreo 3 euro de persoană (știu nu e mult, dar dacă oricum aveam în plan o croazieră, de ce să nu profităm?). Așteptând liftul am remarcat sistemul care îți arată poziția celor 2 lifturi din care puteai deduce viteza de urcare destul de mare (22 km/h), dar mult mai mică decât cea experimentată în CN Tower (15 m/s = 54km/h). Odată urcați în lift am putut să urmărim cum liftul urcă prin interiorul turnului datorită deschiderii din tavan, iar la coborâre am fost  pregătit și am făcut chiar și un film. Priveliștea este, după cum probabil vă așteptați, incredibilă, parcul de sub turn fiind o pată extraordinară de culoare. Merită și o cafea băută la înălțime, cele două restaurante (de fapt o cafenea și un restaurant) fiind rotative, o rotație completă fiind efectuată în aproximativ 25 de minute.

Lebede pe lacul de lângă turn

Lebede pe lacul de lângă turn

Viena din turn

Viena din turn

Amenajare văzută din turn

Amenajare văzută din turn

Croaziera pe Dunăre este plăcută dacă nu este o zi prea însorită sau dacă  prinzi loc la umbră. Din păcate noi nu am reușit să ne încadrăm în nici una din categorii, dar experiența trecerii printr-o ecluză este interesantă (jumătate din croazieră are loc pe canalul ce trece prin oraș).

Intrarea în ecluză

Intrarea în ecluză

După ce am părăsit vaporul ne-am oprit pentru câteva zeci de minute la muzeul fluturilor amenajat în Casa cu palmieri de lângă palatul imperial (care ne-a cam dezamăgit, ne așteptam să vedem mult mai multe specii) iar apoi am luat-o încetișor spre palatul Belvedere unde am petrecut câteva zeci de minute prin grădini (care parțial erau în renovare, din păcate) ajungând apoi la un monument ridicat în cinstea soldașilor ruși și la o arteziană spectaculoasă, care ne-a dăruit și un foarte frumos curcubeu. De acolo drumul ne-a dus tocmai la hotel unde am luat o cină serioasă, ca pentru niște oameni ce sunt la cură de îngrășare🙂

Muzeul fluturilor

Muzeul fluturilor

Grădina de la palatul Belvedere

Grădina de la palatul Belvedere

Palatul Belvedere

Palatul Belvedere

Arteziană și curcubeu

Arteziană și curcubeu

Ziua a patra a fost cea care m-a surprins cel mai mult. Am început cu o vizită la Haus de Meeres, un fel de grădină zoologică indoor care este un adevărat paradis atât pentru copii cât și pentru părinți. Câteva lucruri care m-au impresionat: acvariul de jos unde poți băga mâna și să atingi peștii, traseul amenajat pentru furnicile tăietoare de frunze și casa tropicală unde păsările sunt libere și zboară în jurul tău alături de maimuțe de talie mică (marmoset) care vin incredibil de aproape de oameni. A urmat o vizită prin parcul de distracție Prater, unde mă interesa în mod special un roller-coaster interesant numit Volare. Pot să vă spun că senzația este extraordinară, cred că este aproape de ce simt piloții de formula 1, la sfârșit mușchii gâtului s-au resimțit pentru câteva minute. Ziua am încheiat-o la Subway unde am încercat câteva sandwich-uri noi (de când am descoperit Subway în Ottawa sunt un mare fan).

Marmoset pe balustradă la Haus de Meeres

Marmoset pe balustradă la Haus de Meeres

Pasăre din casa tropicală

Pasăre din casa tropicală

Joaca cu peștii

Joaca cu peștii

Ultima zi petrecută în Viena a fost dedicată palatului Schönbrunn unde am preferat să cumpărăt un Classic Pass Light ce permitea turul mare al palatului, acces la grădina privată, acces la Gloriette și Labirintul. Interiorul palatului este mai frumos decât cel imperial, grădinile și fântânile sunt extraordinare, priveliștea de pe Gloriette este impresionantă (cam multe cuvinte mari, dar meritate cu prisosință). O vizită la Tiergarten, cel mai vechi zoo din Europa este obligatorie și trebuie să recunosc că deși spațiul este mult mai mic decât în cazul altor grădini zoologice pe care le-am vizitat, organizarea este foarte bine pusă la punct. Vedetele grădinii sunt urșii panda gigant care sunt extraordinari, dar nu aș renunța la urangutani, lei, urși polari, bizoni (nu cei din trafic) și nu numai. La ieșirea din zoo am trecut prin grădina japoneză și apoi am intrat în Labirint. Trebuie să recunosc că este mult mai interesant decât mă puteam gândi inițial, ne-am simțit cu adevărat bine când am ajuns la capăt. Toate acestea ne-am ocupat o zi întreagă, ajungând rupți de oboseală la hotel. Și când ne gândeam că urma să plecăm a doua zi…

Grădina privată de la Schonbrunn

Grădina privată de la Schonbrunn

Schonbrunn văzut din spatele fântânii

Schonbrunn văzut din spatele fântânii

Gloriette

Gloriette

Vedere de la Gloriette

Vedere de la Gloriette

Urși cu monoclu

Urși cu monoclu

Urangutani la Tiergarten

Urangutani la Tiergarten

Vedeta parcului

Vedeta parcului

Alex The Lion

Alex The Lion

Melman, tu ești?

Melman, tu ești?

King Julian

King Julian

Marty se ascunde

Marty se ascunde

Skipper, să evadăm!

Skipper, să evadăm!

Acest articol participă la concursul organizat de visurat.ro și sponsorizat de Arsenal Park.

Un răspuns

  1. […] zile prin Tirol Posted on 8 noiembrie 2009 by mapguy După cele câteva zile petrecute în Viena, am luat drumul Tirolului. O recomandare pentru cei care fac același lucru, alimentați înainte […]

Lasă un răspuns

