Rețeaua de transport public pe OpenMap.ro

În ultimele zile mi-am dedicat timpul liber creării unui layer separat pentru afișarea rețelei de transport public din OpenStreetMap. Momentan sunt afișate rutele de autobuz și tramvai precum și stațiile aferente, dar sunt ușor de adăugat și alte elemente (trolee, maxi-taxi) cât timp ele există în OSM. Deocamdată totul este un experiment, este posibil ca serverul să nu răspundă deloc, scopul principal este să vedem ce se poate face cu datele din OSM și să îmbunătățim această hartă. Aștept opiniile și sugestiile voastre ca și comentarii.

Mai multe informații despre cum puteți adăuga aceste rute găsiți pe Wiki:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Public_Transport
– o propunere mai complexă pentru transportul public: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/User:Oxomoa/Public_transport_schema

Iată și cum arată acest nou layer în cele 3 zone care implementează momentan câteva rute conform cu informațiile din Wiki (Cluj-Napoca, Oradea și Târgu-Mureș):

Transport public în Cluj-Napoca

Transport public în Cluj-Napoca

Transport public în Oradea

Transport public în Oradea

Transport public în Târgu-Mureș

Transport public în Târgu-Mureș

Și link-urile directe către zonele de mai sus:
– Cluj-Napoca – http://www.openmap.ro/index.php?lat=46.7663&lon=23.599&zoom=14&layers=0B00FTTTTTTT
– Oradea – http://www.openmap.ro/index.php?lat=47.0612&lon=21.929&zoom=14&layers=0B00FTTTTTTT
– Târgu-Mureș – http://www.openmap.ro/index.php?lat=46.5398&lon=24.5587&zoom=14&layers=0B00FTTTTTTT

19 Răspunsuri

  1. Foarte-foarte cool!

  2. Ma bucur ca iti place, acum sa vedem daca putem adauga noi rute in Romania (eu o sa ma ocup de Galati)

  3. Salut. La ce intervale se actualizeaza layer-ul cu rutele de transport ? Vreau sa incerc sa fac si eu o ruta pe care o cunosc si momentan inca nu vad nimic vizibil pe harta. Multumesc

  4. In medie cam la 2 zile dupa ce datele sunt introduse in baza de date OSM ele vor fi disponibile si pe OpenMap.ro. Momentan datele includ modificarile de pe 13 noiembrie, si am nevoie de un pic de timp sa actualizez scriptul de import pentru ca a fost modificata si structura bazei de date din spate. Cel mai probabil in aceasta seara vor apare modificarile din 15 noiembrie,

  5. Ok. Atunci am sa astept urmatorul update sa vad daca am facut bine sau nu ca sa pot continua. Multumesc

  6. Se pare ca astazi nu a venit asteptata actualizare. Mai e si maine o zi, oricum mai trebuie sa descifrez inca traseele autobuzelor ca sunt tare incurcate🙂

  7. Update-ul s-a facut. Portiunea din ruta pe care am facut-o apare pe harta, insa nu stiu din ce motiv apare cu numele 27 desi eu am pus 8. http://www.openmap.ro/index.php?lat=45.88283&lon=22.9058&zoom=17&layers=0B00FTTTTTTFT

    • Sunt 2 probleme distincte pe care le-am identificat:
      1. Pe harta apare tag-ul ref (care lipseste relatiei tale) si nu name. Conform wiki-ului numele este ceva de genul „Orient Expres” pentru ruta trenului IC 753 (exemplu imaginar).
      2. A doua problema tine de codul meu si am sa incerc sa vad de unde a aparut ceva in campul ref pentru acea relatie.

    • Problema este rezolvata acum, momentan in cod am facut astfel incat daca nu se specifica tag-ul ref sa se utilizeze tag-ul name.

  8. Multumesc. Se pare ca nu am fost atent atunci cand m-am uitat la una din rutele din Galati. Maine sper sa ma lamuresc in legatura cu toata ruta si daca e o zi frumoasa sa mai fac si o alta. Inca o intrebare: nu stiu daca peste tot asa e, dar cel putin in Deva o ruta are un traseu la dus si altul la intors, se face ceva in mod special pentru a sublinia acest fapt sau e la fel ?! Am vazut acum ceva vreme pe lista de discutii, ca se pot marca portiunile din traseu pe care se circula in ambele sensuri ale traseului si portiuni pe care se circula intr-un singur sens, insa nu mai gasesc discutia respectiva si nici nu mai stiu daca s-a ajuns la vreun rezultat.

  9. Am reusit sa fac o ruta de la cap la coada cu tot ce trebuie cred: http://www.openmap.ro/index.php?lat=45.87489&lon=22.90893&zoom=15&layers=0B00FTTTTTTFT Astazi ma duc sa mai urmaresc un traseu.

  10. Cum se trec rutele care au cifra barată ?

    • Nu am gasit pe nicaieri aceaasta nevoie, recomandarea mea ar fi sa folosesti un „b” la sfarsitul numelui: 22b, 54b, etc. Probabil in Cluj-Napoca a fost folosit la fel (vezi 28b).

  11. Salut. Acum aproape doua saptamani am mai adaugat o ruta de transport in comun in Deva, dar vad ca pe OpenMap.ro nici acum nu s-a randat. Statiile pe care le-am adaugat in aceeasi zi vad ca apar la activarea stratului cu transport, dar traseul in sine nu. De asemenea, pe http://öpnvkarte.de/ traseul e randat corect. Nu s-a mai facut o actualizare chiar asa de multa vreme?

Lasă un răspuns

