Cum a fost la State Of The Map 2009 – partea a doua

În partea întâi v-am povestit cum a fost prima zi în Amsterdam, și primul contact cu o comunitate OSM. Cea de-a doua zi petrecută în Amsterdam a fost și prima de conferință, de fapt o zi dedicată celor care doresc să utilizeze OSM în mediul business.

Conferința a început cu o introducere făcută de Steve Coast și care mi-a dovedit încă o dată faptul că fac parte dintr-o comunitate extraordinară. A urmat Henk Hoff (de care auzeam pentru prima dată, să îmi fie rușine) care a reușit să prezinte foarte plastic o zi din viața unui mapper. Peter Batty a avut un discurs interesant legat de modelele de generare a datelor geo-spațiale și care a concluzionat simplu: crowd-sourcing-ul este poate cel mai nimerit model în acest moment.

Chiar înainte de pauza de prânz am avut parte de cea mai interesantă prezentare a zilei (privind la rece, după câteva luni), dar care în același timp mi-a lăsat un gust amar gândindu-mă la ceea ce se întâmplă în România. A fost vorba de modul în care un district din Marea Britanie a renunțat la a utiliza datele oferite de Ordnance Survey pe sume importante și a trecut la utilizarea (dar și îmbunătățirea) datelor din OSM. Nu vrea să mă gândesc când vor face acest pas primăriile sau prefecturile din România, pentru că știu că nu voi apuca acest moment.

După pauză a urmat GeoMob, scurte prezentări ale diferitelor produse software bazate pe datele OSM, dar trebuie să recunosc că foarte puține mi-au stârnit interesul, probabil și pentru că multe dintre ele îmi erau deja cunoscute. Lucrul care mi-a rămas în minte a fost legat de faptul că majoritatea soluțiilor erau pentru dispozitive mobile, ceea ce arată destul de clar trend-ul actual.

Seara, după conferință a urmat o întâlnire la De Jahren, un restaurant aflat în imediata apropiere a hotelui unde eram cazat, și care avea o foarte pitorească terasă chiar pe marginea unuia dintre canalele din Amsterdam. Încăpățânarea de a nu trece pe la un magazin pentru a-mi cumpăra o geacă (în România erau peste 30 de grade, cine s-a gândit că în Amsterdam seara vor fi maxim 15 grade?🙂 ) m-a făcut să mă retrag din nou mai repede decât aș fi dorit. Dar măcar m-am odihnit pentru cea de-a doua zi de conferință.

Înregistrările din timpul conferiței sunt disponibile în diferite formate: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/State_Of_The_Map_2009

Lasă un răspuns

