De la Arad la Viena

Continuare de aici.

Cea de-a doua zi din concediul petrecut în Austria a însemnat jumatate drumul de la Arad la Viena, și jumătate plimbare prin Viena. Am plecat pe la ora 11 din Arad și am ajuns pe la 16.30 în Viena la hotelul Best Western Reither unde urma să petrecem următoarele 5 zile.

Drumul a fost excelent, eram bine pregătit după ce citisem aproape tot ce se putea pe diferite forumuri. Ne-am cumpărat vignietă pentru Ungaria online de pe site-ul http://www.motorway.hu/engine.aspx?page=vignetten_en (în Ungaria totul este electronic, nu lipești nimic pe parbriz, bravo lor) deși pe drumul spre Nădlac găsești foarte multe locuri de unde poți cumpăra cu cash (aveți grijă la vânzătorii ambulanți, fără înregistrarea pe calculator nu cred că aveți cum să cumpărați ceva real). Eu am considerat mai comod să cumpăr online, însă alternative există, puteți sta liniștiti.

Am ieșit din țară după un control de rutină al cărților de identitate și am intrat in spațiul Schengen unde scăpăm de controale la graniță. Drumul până la autostradă (~50km) este destul de prost, iar trecerea prin Szeged este destul de dificilă (centură careva?). Din ce am înțeles se lucrează la extinderea autostrăzii până la granița, rămâne ca partea română să își facă treaba ei (deocamdată e o „treabă mare” pe banii noștrii). După ce ai intrat pe autostradă poți să te relaxezi, mai ales în prima parte când traficul e lejer. Pe măsură ce te apropii de Budapesta aglomerația crește și ea, dar tu trebuie să rămâi concetrat pentru că nu vrei să ratezi M0, centura Budapestei, care te va duce până în celălalt capăt al capitalei ungare , unde intri pe M1 și de pe care cobori tocmai la Viena (între timp își schimbă denumirea în A4).

Trecerea în Austria este ușor de reperat, clădirile punctului de frontieră fiind încă prezente, chiar dacă nu trebuie să oprești. Imediat după graniță e punctul cheie al traseului, pentru că ai nevoie să cumperi vignietă pentru Austria, și dacă ai ratat intrarea la benzinăria Shell de după graniță riști o amendă groasă pentru că alt punct de cumpărare nu există. Deci intri la benzinărie și oprești în parcare, apoi mergi la ghișeul din partea stângă a benzinăriei de unde vei cumpăra vignietă pe 10 zile (minim) la 7.70 Euro. Doamna de la ghișeu nu vorbea engleza, însă nu ai nevoie, totul se rezolvă dacă îi întinzi banii. Dacă vrei pe mai mult de 10 zile probabil te descurci cumva🙂 La ieșirea de la benzinărie am văzut un echipaj de poliție ce urmărea mașinile fără vignetă, așa că mare atenție la acest lucru.

În timp ce ne dezmorțeam oasele în parcarea de la Shell am văzut 3 TIR-uri ce au trecut prin vamă, și care îmi păreau vopsite în culori cunoscute. Ne-am dat seama destul de târziu că este vorba de echipa de F1 Toro Rosso ce se întorcea de la Hungaroring.

Echipa Toro-Rosso la ieșire din Ungaria

Echipa Toro Rosso la ieșire din Ungaria

Urcați din nou pe autostradă am ajuns repede la Viena, unde ne-am cazat și am plecat la o scurtă plimbare de seară prin parcul de la Schonbrunn. Dar despre hotelul din Viena și despre Viena în sine în episodul următor.

Camera de la Best Western Reither

Camera de la Best Western Reither

Camera de la Best Western Reither

Camera de la Best Western Reither

3 Răspunsuri

  1. […] prin Viena Posted on 4 noiembrie 2009 by mapguy După cele 2 zile pierdute pe drum (prima, a doua) am ajuns în sfârșit în orașul muzicii. Ne-am cazat la hotelul Best Western Reither la […]

  2. Buna! As avea si eu o mare rugaminte, daca vrei sa imi spui si mie cum ti s-a parut hotelul: micul dejun, camerele, piscina (daca ai folosit-o), daca exista parcare sa lasi masina. Urmeaza sa merg si eu de Craciun la Viena si ma gandeam la hotelul asta (Best Western) dar pozele lor de pe site nu prea mi-au placut, si m-ar ajuta mult mai mult parerea cuiva care a fost acolo. Numai bine.

  3. Micul dejun: nu cel diversificat pe care l-am vazut prin vacantele noastre, dar nu aveam ce sa ii reprosam, nota 8.
    Camerele: m-as fi asteptat sa fie mai mari pentru 4 stele, dar mobilierul era ingrijit. Interesant era faptul ca toaleta era separata de baia propriu-zisa si nu avea propria chiuveta, asa ca erai nevoit sa faci 2 drumuri.
    Zona este foarte linistita, indiferent pe care parte a hotelului este camera (la strada sau spre gradina).
    gasesti locuri de parcare fara plata in fata hotelului, si dupa ce vorbesti cu managerul poti parca chiar si pe locurile rezervate probabil pentru aprovizionare. Exista si un garaj subteran pentru 10 euro pe zi.
    La piscina din pacate nu am ajuns, si imi pare cu adevarat rau.
    Am atasat si 2 poze din camera la sfarsitul articolului.

Lasă un răspuns

