Teatru – actul I

După mulți ani, weekend-ul trecut am fost la teatru să vedem piesa Afacerea Protar (ultima oră). Țin minte că ultima vizită la teatru a fost în jurul anului 2000-2001 la piesa „…Escu”. Deh, memoria asta îmi joacă feste (ori a trecut prea mult timp de atunci?). Cum teatrul din Galați este specializat în comedii (organizând în fiecare toamnă Festivalul de Comedie) cred că ar fi cazul să trec mai des pe acolo pentru că e clar că mă voi relaxa mai mult decât stând în fața calculatorului.

Să vă povestesc însă despre această reîntâlnire cu teatrul. În primul rând am fost surprins de numărul mare de tineri (liceeni, studenți) care erau prezenți. Din păcate o parte din ei a rămas pe dinafară, pentru că spectacolul a fost jucat cu casa închisă (ultimele bilete au fost vândute cu câteva ore înainte), chiar dacă nu a fost vorba de o premieră. Deci se poate! Piesa în sine a fost o comedie mult prea actuală din punct de vedere al subiectului (presa de scandal), și care mi-a adus aminte încă o dată de ce merită să vezi o piesă de teatru în locul unui film: emoțiile pe care ți le pot trimite actorii de pe scenă nu se pot compara cu nici un fel de IMAX.

Am revăzut actori consacrați precum Vlad Vasiliu, Lucian Pânzaru, Grig Dristaru precum și actori tineri ca Tania Ganea, am râs, am aplaudat, am râs din nou, iar la sfârșit ne-am ridicat în picioare pentru a le mulțumi tutoror celor care ne-au făcut să ne simțim bine timp de aproximativ două ore și jumătate. Micile improvizații care fac din teatru ceva apropiat de spectatori, nu au lipsit, Vlad Vasiliu (în rolul lui Grigore Bucșan) trebuind să ne arate cum poți să știi când sună un telefon fix pus pe silențios🙂

Despre Teatrul Dramatic „Fani Tardini” nu pot să am decăt cuvinte de laudă: un site de prezentare bine pus la punct unde găsești aproape orice informație dorești, o sală de spectacole extraordinară și niște actori extraordinari. În plus prețurile la răcoritoare la barul din foaier nu îți dădeau senzația că sunt principala sursă de venituri.

Urmează actul 2, vinerea viitoare când sper să ajung la piesa Falstaff.

Lasă un răspuns

