Călătorie prin Moldova – ziua III

După dezamăgirea din ziua precendentă, în care ploaia ne-a chinuit în continuu, speram ca soarele să câștige măcar o bătălie cu norii. Și din fericire a reușit măcar pentru câteva ore. Iată cam ce se vedea de la balconul camerei noastre:

O dimineața cu soare

O dimineața cu soare

O dimineața cu soare

O dimineața cu soare



Și chiar din fața vilei lucrurile erau mult mai optimiste, pictate în culori vii în care albastrul și verdele erau predominante:

O dimineața cu soare

O dimineața cu soare

Am luat un mic dejun copios și ne-am urcat în mașină pentru a ajunge la Durău unde am început cu un set de poze:

Intrarea în Durău

Intrarea în Durău

Colină sub soare

Colină sub soare

Am trecut pe la Administrația Parcului Național unde am plătit taxa de 7 lei/persoana pe care o pomenisem în ziua a doua, unde am primit și un exemplar al unei mici hărți a masivului cu traseele cele mai cunoscute. De aici am urcat spre Hotelul Cascada, urmând traseul marcat cu banda roșie care duce inițial către Cabana Fântânele.

După 10-15 minute se intersectează drumul judeţean 155F care face legătura între staţiunea Durău şi cabana Izvorul Muntelui. Traseul continuă prin pădure, la început pe o pantă mai domoală, ajungând pe ultima porţiune tot mai greoi. Astfel, după aproximativ o oră de mers, timp în care se urcă o diferenţă de nivel de 400 m, se ajunge în sfârşit la cabana Fântânele, situată în poiana cu acelaşi nume. La marginea inferioară a poienii se află câteva dintre izvoarele care au debitul cel mai mare din Ceahlău.

Urcarea spre Fântânele

Urcarea spre Fântânele

cabana Fântânele e situată la 1220m altitudine, fiind cea mai accesibilă dintre cele din Ceahlău, și oferă 40 de locuri de cazare. Priveliștea de la cabană este superbă. Poți vedea spre sud Panaghia și Vârful Toaca cu stația meteo, iar spre vest o mare parte din stațiunea Durău.

Vf. Toaca și Panaghia

Vf. Toaca și Panaghia

Durăul văzut de la Fântânele

Durăul văzut de la Fântânele

Vedere spre nord de la Fântânele

Vedere spre nord de la Fântânele

Cabana Fântânele

Cabana Fântânele

Am avut ocazia să vedea o mică tabără de copii care erau cazați la cabană.

Tabără la Fântânele

Tabără la Fântânele

De la cabana Fântânele am ales drumul spre Cascada Duruitoarea care trece prin Poiana Viezuri. Marcajul este triunghiul galben (până la răscrucea din apropierea poienii Viezuri), iar mai apoi crucea roșie până la cascada (ba chiar și mai departe spre Cabana Dochia).

Pe această porțiune am fost însoțiți de o cățelusă care merită cu prisosință titlul de ghid montan. Au fost câteva locuri în care nu găseam imediat următorul semn, dar în acest caz era suficient să o urmăm și până la urmă găseam și semnul mult dorit. I-am făcut și niște poze, dar pe care le voi prezenta într-un alt post numit „Fauna din Ceahlău”.

La răscruce de drumuri

La răscruce de drumuri

La răscruce de drumuri

La răscruce de drumuri

Cascada Duruitoarea este mult mai frumoasă decât mult mai cunoscuta Urlătoarea. Este situată la 1.021 m altitudine, formată pe Pârăul Rupturii, cu o cădere de 25 m (în comparație Urlătoarea are aproximativ 15 m), dar totuși este departe de cea mai mare cascada din România, Cascada Cailor din Munții Rodnei (275 m).

Cascada Duruitoarea

Cascada Duruitoarea

Cascada Duruitoarea

Cascada Duruitoarea

De aici am făcut cale întoarsă pe traseul Duruitoarei (cruce roșie), trecând din nou prin Poiana Viezuri, și coborând pe un traseu destul de îmbibat de ploaia ce căzuse toată săptămâna, ceea ce făcea coborârea destul de dificilă.

Când mai aveam cam 200 de metri până în Durău norii au început să se adune din nou, urmarea fiind o ploaie serioasă de vară care ne-a udat binișor. Nu vreau să știu ce au făcut cele 2 familii cu copii cu care ne-am întâlnit pe coborâre, și nici cei care urcau spre Duruitoarea când noi ne întorceam, pentru că nu am văzut nici un adăpost prin zonă.

După ce ploaia s-a mai oprit am ajuns la mașină și ne-am îndreptat spre vilă unde am luat o combinație de prânz-cină care să pună la loc toate caloriile arse în această plimbare de aproximativ 5 ore incluzând jumătate de oră de popasuri.

Urmează partea a IV-a cu plimbarea pe Cheile Bicazului.

Informații despre trasee:
1. http://www.neamt.ro/Date_gen/Ceahlau/Traseul_4.html

3 Răspunsuri

  1. […] Călătorie prin Moldova – ziua I UPDATE 2: Călătorie prin Moldova – ziua II UPDATE 3: Călătorie prin Moldova – ziua III Ceahlău – Vârful Toaca și […]

  2. Fascinant! Am avut rabdarea sa citesc toate cele trei „episoade” ale calatoriei tale prin Moldova… Cuvant cu cuvant. Marturisesc ca, pentru mine, e un lucru mare sa citesc atat de mult text cu atata atentie. Nu neg ca m-a interesat faptul ca „actiunea” se petrece într-o zona familiara mie si ca eram curios de „opinia” vizitatorilor, dar modul in care ai spus-o chiar mi-a placut. Mult….

  3. Ma bucur ca sunt vizitatori carora le place jurnalul meu de calatorii. Acest lucru nu face decat sa ma motiveze sa continui cu astfel de prezentari. In curand episodul IV…

Lasă un răspuns

