Cum a fost la State Of The Map 2009 – partea intai

Acum aproximativ 2 luni OpenStreetMap Foundation anunta un program de 15 “burse” adresate contribuitorilor din tarile mai putin dezvoltate, si da Romania era si ea in lista. Programul a fost finantat de Open Society Institute (numele Soros va spune ceva?) si a adunat in final 14 oameni din 12 tari, eu reprezentand Romania la aceasta conferinta.

Am gasit o comunitate extrem de eterogena atat din punct de vedere al tarii de origine cat si al varstei. Dar asta nu inseamna ca existau grupuri exclusiviste, ci din contra. Membrii fundatiei erau extrem de usor de abordat si puteai sa discuti orice legat de trecutul/prezentul/viitorul OSM si nu numai.

Am ajuns in Amsterdam joi dupa pranz si am gasit hotelul fara mari probleme. Normal primul lucru a fost sa fac o plimbare scurta prin imprejurimi, mai ales ca spre seara urma sa ne intalnim cu totii si sa mergem la un restaurant. Cred ca pot spune linistit ca Amsterdam-ul m-a impresionat cel mai mult din toate orasele europene le care le-am vazut (nimic nu se compara inca cu spatiul imens din Ottawa). Traficul extrem de linistit pentru ora 16, multele restaurante cu specific asiatic (mai ales ca restaurantul indian din Galati s-a inchis), lumea care nu are probleme sa mearga pe bicicleta in costum (cand o sa vedem acest lucru in Romania?), canalele din zona centrala pline de vaporase turistice, cladirile care arata toate de jucarie, morile de vant (ca sa nu le spunem centrale eoliene), toate acestea nu au cum sa nu te marcheze.

Spre seara am cunoscut o parte din cei care au primit acele burse: Arlindo si Claudomiro din Brazilia, Arun din India, Giorgi din Georgia, Julio din Chile, Khanh din Vietnam si Nic din Afroca de Sud. Impreuna cu ei si cu cel care a coordonat aceasta ‘gasca’ (Mikel Maron) am mers la un restaurant cu specific indonezian. Din pacate mancarea nu m-a dat pe spate, singurul luru care mi-a ramas in minte fiind macroul picant. Distractia a continuat la o bere (sau mai multe) in piata Nieuwmarkt din centrul Amsterdamului. Aici am luat pentru prima data legatura cu ceea ce inseamna comunitatea OpenStreetMap, iar prima impresie a fost excelenta.

Destul de obosit dupa prima zi pierduta mai mult pe drumuri, si datorita frigului care se lasa seara (13-15 grade), pe la ora 23 m-am retras spre hotel si spre un dus fierbinte.

Spre seara voi povesti despre prima zi de conferinta. Pana atunci o mica pauza de lucru :)

2 Răspunsuri

  1. [...] (Viena și Tirol) via Arad Posted on 14 august 2009 by mapguy Știu că am lăsat articolul legat de SOTM în suspans, dar vreau să încep și o povestire despre concediul recent încheiat. Așadar, după [...]

  2. [...] la Internet (deci chiar dacă mă urc pe munte voi avea o hartă la îndemână). 3. Particip la conferințe organizate de OSM Foundation unde ajungi să cunoști oameni cu adevărat pasionați de cartografie și open-source. 4. Pot [...]

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

