Călătorie prin Moldova – ziua II

A doua zi aveam în plan să facem o plimbare pe Ceahlău, dar previziunile meteo nu erau tocmai încurajatoare. Optimismul din mine însă nu mă lăsa să cred că ploaia ne va încurca planurile, ba chiar era să le răstoarne de tot.

Dimineața, după ce am luat micul dejun am putut să vedem că ploaia încă nu își făcuse apariția, dar norii erau prezenți în cantități suficiente.

Nori deasupra lacului

Nori deasupra lacului

Nori deasupra lacului

Nori deasupra lacului

Ne-am urcat în mașină și am plecat totuși spre Durău, cu gândul ca măcar să vedem cum stă situația pentru ziua de mâine, eventual să vorbim cu cei de la Salvamont despre condițiile de pe trasee. Ajunși acolo am găsit o stațiune mult mai mică decât mă așteptam, și destul de pustie (probabil codul galben/roșu a ținut lumea din orașele apropiate acasă).

Am intrat câtiva metri pe traseul spre Cascada Duruitoarea dar nu aveam nici o șansă să urcăm pînă sus, așadar ne-am mulțumit cu câteva poze. Am vorbit apoi cu cineva de la Salvamont care ne-a spus că am putea urca până la Duruitoarea sau Cabana Fântânele, însă nu vom vedea nimic sus din cauza ceții. Cu această ocazie am aflat și de taxa care trebuie plătită pentru a intra în Parcul Național Ceahlău: 7 lei de persoană, ceea ce nu e mult dar nici puțin. Oricum prefer să plătesc această taxă numai și pentru motivul că nu voi găsi ATV-uri pe munte (accesul cu mijloace motorizate e complet interzis).

Prin Parcul Național Ceahlău

Prin Parcul Național Ceahlău

Colină lângă stațiunea Durău

Colină lângă stațiunea Durău

Următoarea oprire a fost la Palatul Cnejilor. Povestea acestui obiectiv turistic o puteți citi aici. Eu nu am decât să spun că din păcate nu avem cum să ne mândrim cu starea acestor ruine. Cred că ar fi o bună sursă de finanțare a zonei (prin turism binențeles) dacă ar fi investiți bani în această direcție. Sper să ajung să trăiesc clipa în care românii vor reuși să gândească pe termen lung, și nu vor încerca să scoată profit de pe o zi pe alta.

Biserica renovată din cadrul Palatului Cnejilor

Biserica renovată din cadrul Palatului Cnejilor

Palatul Cnejilor

Palatul Cnejilor

Palatul Cnejilor

Palatul Cnejilor

Palatul Cnejilor

Palatul Cnejilor

La Palatul Cnejilor ne-a prins o ploaie de munte foarte sănătoasă, care a ținut până în apropiere de Viaductul de la Poiana Largului. La viaduct se lucrează de zor în stil românesc. Am trecut pe acolo sâmbătă, duminică și marți și nu am văzut nici o urmă de muncitori, însă se mergea pe un singur fir cu semafoare.

Semafor la Viaductul Poiana Largului

Semafor la Viaductul Poiana Largului

Ne-am oprit într-o parcare în imediata apropiere a viaductului și am ieșit să luăm o gură de aer și să facem niște poze. Soarele reușea pentru prima dată să iasă dintre nori și ne dădea speranțe pentru a doua zi. Din păcate gunoaiele aduse de viituri erau tot acolo, cu greu puteai găsi un unghi din care să faci o poză fără ele.

Lacul Izvorul Muntelui plin de gunoaie

Lacul Izvorul Muntelui plin de gunoaie

Cu gunoaie...

Cu gunoaie...

...si fără

...si fără

Am plecat apoi să vedem cum e drumul spre Vatra Dornei (cu speranța că este cel puțin la fel de bun ca cel dintre Poiana Largului și Borsec) însă am fost nevoiți să ne întoarcem după aproximativ 7 kilometri deoarece suspensia un pic cam sportivă a mașinii ne cam zgâlțâia. Am reușit să facem un set de poze cu râul Bistrița ce amenința să iasă din strânsoarea de beton a digului în timp ce ploaia își făcea din nou apariția.

Râul Bistrița

Râul Bistrița

Râul Bistrița

Râul Bistrița

Pe drumul de întoarcere spre Vila Ecotur ne aștepta însă o ultimă surpriză. Și nu era una prea plăcută. Mergeam cu aproximativ 80km/h pe drumul perfect dintre Poiana Largului și Borsec (până la intersecția care duce spre Durău) când la aproximativ 50 de metri de la ieșirea dintr-o curbă ne-am trezit cu un copac ce fusese doborât de vânt probabil și ocupa acum tot sensul de mers spre Borsec și parțial și sensul opus. L-am evitat relativ ușor pentru că din sens opus nu venea nici o mașină, altfel probabil ABS-ul ar fi trebuit să intervină serios.

Copăcel, ce cauți tu pe mijlocul drumului?

Copăcel, ce cauți tu pe mijlocul drumului?

Cam astea sunt aventurile din cea de-a doua zi a călătoriei prin zona Neamțului. În cîteva zile sper să reușesc să scriu despre plimbarea din ziua următoare.

Un răspuns

  1. [...] Călătorie prin Moldova – ziua I UPDATE 2: Călătorie prin Moldova – ziua II Ceahlău – Vârful Toaca și [...]

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

